måndag 12 oktober 2009

Bullmamman

Har haft en sån där skön lagom-helg. Lagom med aktiviteter och måsten. Då man inte känner sig stressad för allt som ska hinnas med.

Igår bakade jag bullar med kalldeg för första gången. Gjorde en fyllning med mandelmassa, smör och kanel. Blev kanske inte mina mest lyckade bullar utseendemässigt - men goda blev dom!

Under den lååånga jäsningen blev det även tid över för lite mockarutor. Blandade choklad och mintströssel - måste jag säga att dom också blev goda :)


Igår var det även springtävling på elljusspåret som hela familjen drog iväg på. Måns sprang knattememorybanan medan Melker och maken tog 2,5 km rundan. Maken tänkte mest hålla 8-åringen sällskap men det var inte han som kom först i mål av de två... Först flera minuter efter att Melker trippat i mål kom maken, klampande och stånkandes :)
Tror ni sonen var mäkta stolt?


8 kommentarer:

Uttan sa...

Å så gott det ser ut.
Å vad jag längtar efter kaffe och bulle mmmm...........
Ha en underbar Måndag!
Kram!

Speja sa...

Mums, men vad gör du människa! Lägger ut sådana bilder en dyster måndagsförmiddag. Nu måste jag gå och trösta mig själv med fika.
Kram
Speja

Anonym sa...

Mums! Fika är gott! Käcktjärnsborna ska komma på besök tror jag allt. ; )

Photo by Maria sa...

Åh vad gott.. Jag som sitter här och är så godissugen blev ju ännu mer sugen nu..

Njut av resten av måndagen..

Kram
Mia

Mia sa...

Det ser jättegott ut. Skönt med hösten när man har tid till bullbak. Smakade säkert gott efter maraton. Kan tänka mig att pappan lägger dig i hårdträning nu, det hade min gjort ;)

Louise sa...

Jag tycker att dina bullar ser fina ut! det är roligt att baka och det sprider sig så god doft i huset - det enda minuset för min del är att det blir att äta för mycket :O)
Ha en bra vecka!

Maria sa...

Åh, mums! Gissa om jag blev sugen nu?

Jenny sa...

Hej Pernilla!
För mig som har inlett en diet med bara nyttigt under veckorna (får synda lite på lördagar!) ser dina bakverk supersmarriga ut!!! Blir inte så lite sugen;)

Kul att din son sprang ifrån sin pappa i motionsspåret, hihi!

Ha en bra dag!

Kram Jenny