torsdag 4 mars 2010

Lapptäcke

Igår fastnade jag framför symaskinen och många timmar senare hade jag lyckats skapa detta lapptäcke. Det är inte riktigt klart ännu, ska sy fast vadd och bakstycke men jag kunde inte hålla mig från att visa er :).
Bitarna kommer bla från några av min pappas skjortor och tröjor och därför känns det extra fint. Pappa avled i cancer för tre år sedan och täcket blir som en slags minneskarusell för mig. Känner mig glad när jag tittar på det!

Det är inte helt rakt i kanterna men det gör inget. Jag gillar det ändå!
Såg idén i ett avsnitt av Extreme Homemakeover och tycker att den är suverän.

Idag kom äntligen finvädret och vi har tillbringat dagen i pulkbacken med korvgrillning och pinnbröd. Känner mig lagom pömsig nu och det blir skönt att slappa ikväll.
Hoppas vädret håller i sig ett tag för jag vill ha fler pulkbacksdagar i veckan!

Kraaaam


12 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Vilket fint lapptäcke du har gjort, förstår verkligen att det är betydelsefullt för dig! Många Kramar till dig!/ Therese

Camilla Strand sa...

Det var verkligen ett fint lapptäcke. Extra fint då det också väcker minnen. Nån gång vill jag också göra något sånt, kanske av barnens kläder som de vuxit ur.

Mia sa...

Snacka om minnesmonument. Vilken fin idé. Stiligt blev det också. En dag sa du? Otroligt :)Kul med den fickan, läcker liten detalj.

Jenny sa...

Hej Pernilla!
Åh vilket fint lapptäcke, förstår att det betyder mycket för dig eftersom det påminner dig om din pappa!

Stor kram!
Jenny

Uttan sa...

Så fint och så kul att Du fått med Din Pappa i täcket underbart....och tom en ficka från en skjorta.

Kram!

Photo by Maria sa...

Vilket härligt täcke.. Och vad härligt att du "vävt" in din pappa i det..

Kram mia

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten! Önskar dig en Trevlig o Skön helg med solsken! Många Kramar Therese

Min plats i solen sa...

Vilket jättefint lapptäcke! :) Vad duktig du är. Du ska verkligen känna dig stolt och vilket perfekt sätt att spara sina minnen nära hjärtat. :)

Ha en solig söndag!

Kram Lotta

Bloggolina sa...

Vilken fin idé och vilket härligt täcke!!

Lina sa...

Jättefint lapptäcke du har sytt! Gillar mönstermixar mycket just nu och din var toppen!
Kanske något att ta efter...

Kram

Anette sa...

Men du så fint lapptäcke du har gjort! Och ännu finare med den betydelsen...ni hade en verkligen fin pappa...

Kraaaaam Anette

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en bra dag! Torsdagskramar till dig från mig./ Therese