söndag 21 december 2008

Fjärde advent

Solen sken och maken och jag tog oss ut på en härlig söndagspromenad med varsin bob i handen. Buskillarna skrattade och bråkade om vartannat och manade på de stackars föräldrarna att springa fortare. Båda ville ju förstås vara först hela tiden. Julen har redan börjat göra sig påmind genom att stjäla kondition (den lilla som finns) och jag svettades som en julgris redan efter några meter.
Det kändes som om det var evigheter sedan jag såg solen och jag lapade i mig varenda solstråle.

Granen är klädd och första chokladkartongen uppäten. Köttbullarna är rullade och de flesta klapparna är klara (men inte inslagna...) Som vanligt hade jag den här julen tänkt hinna se någon julkonsert, besöka kyrkan och få lite julstämning och som vanligt missade jag varenda konsert och varenda adventsgudstjänst. Tycker det är så mysigt att få sjunga julsånger och låta hela kroppen känna julfrid. Nästa år ska jag verkligen få det att bli av!!!

Våran diskmaskin drog sin sista suck efter en 10 år trogen tjänst. Årets julklapp till familjen blev därför passande...Ja, just det - en diskmaskin. Vet faktiskt inte om jag skulle klara mig någon längre tid utan denna förnämliga uppfinning. Nu är den nya på plats och gästerna slipper dricka ur odiskade muggar :-)

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Herregud skulle inte klara mig utan diskmaskin..en bra julklapp.
Ha en skön jul.
Kram Lotta