lördag 3 januari 2009

IKEA - here I come







Igår åkte jag och en kompis till IKEA och sparade pengar. Vi gjorde faktiskt det, man får ju presentkort på 50 kr för varje femhundring man handlar, dessutom köpte jag två EXPEDIT-hyllor med 200 kr rabatt PER HYLLA! Jag vet, jag kan konsten att göra vinst på mina shoppingrundor.

Vi var där före de öppnade, fick p-plats precis vid utgången och två glada brudar tågade in i det stora varuhuset. Smarta som vi är drog vi först en vända och plockade med de stora sakerna som skulle inhandlas. Ut en vända i bilen och sedan in igen för lull-lullet. Nämnas kan att det knappt skulle rymmas en påse med värmeljus i vår kombi när vi var klara.

Efter hemkomst åkte familjen till IKEA-vänninan för middag. Min make frågade lite försynt hur hon skulle hinna laga maten men kändes sig nog lite dum när jag påpekade att det var hennes man som stod för middagsmaten. Där ser ni hur rollerna är fördelade i vår familj :-)

Det blev en jättetrevlig kväll med god mat, guitarhero, singstar och en hel del barnspring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för en super-trevlig dag och kväll!!!! Lycka till med hop-skruvningen av möblerna idag. Själv ska jag göra ett tappert försök att få med mig våra barn på boben till affär´n för lite förnödenheter. Kramisar Terese

Anonym sa...

God fortsättning, hoppas 2009 blir ditt toppenår ever! :)

Alltid roligt att fynda och inte minst passande när man sparar in pengar just efter jul... :)

Kram kram från mig

♥ Fyra årstider sa...

Jag vill med åka till Ikea och spara pengar:-)har vunnit ett presenkort som kommer med posten i januari..det blir det spara värre.
Kram Lotta