torsdag 25 september 2008

Vad gör man en ledig dag?

Jo man ligger i sängen så länge man kan, läser tidningen i lugn och ro med en nyttig frukost, tar en lång höstpromenad, läser en bok och dricker lite te... Kanske om man inte har barn. Min lediga dag ser istället ut så här:

Jo man ligger i sängen så länge man får, läser tidningen medan man gör frukost, packar väskor, torkar rumpor och proppar i sig själv en macka. Skjutsar till skolan, tänkte att man skulle hinna ta en lång promenad med yngsta sonen men hamnade iaf i skogen och plockade lite mossa. Handla mat, lagar mat, äter maten. Bläddrar i en (bok) reklamtidning och dricker lite dricka. Hämtar resten av barnen på skolan. Sedan är det dags för utvecklingssamtal, ridning, middag, föräldramöte innan man till slut hamnar framför TV:n och ser den spännande serien Heroes.

Jag förstår inte hur andra hinner så mycket på sina lediga dagar. Hade faktiskt en lång lista på saker jag skulle hinna idag men "who cares", snart är det helg och då ska jag göra allt det jag inte hann idag.

Blev inte så mångs stunder i hängmattan i sommar men nästa sommar då...

Inga kommentarer: