torsdag 2 april 2009

Mina nya vänner



Det här trevliga paret tittade så snällt på mig på Reprisen så de fick följa med mig hem. Gillar mönstret och formen, enkla men fina. Vet inte dess ursprung men det spelar liksom ingen roll - jag föll som en fura!
Ibland kan jag inte förklara vad det är som tilltalar mig i form och färg, jag bara känner att jag blir lite kär.

Ikväll bär det av till hufvudstaden med maken för mysig samvaro hos min syster och sambo. Kan tänkas att det även blir lite antikmässa, bio, restaurangbesök, shopping och strosande på gator och torg :-). Om tiden räcker till kanske det kommer en lägesrapport under helgen, om inte så önskar jag er alla:

En alldeles fantastisk helg!

7 kommentarer:

Sussi sa...

Fick mig att tänka på äggkoppar så här i påskatider(passar ett ägg i huvudhålet), roligt par.

Bloggolina sa...

Vilka underbara tavlor du målar! och hoppas att du kommer att trivas bra med dina nya vänner, de såg väldigt härliga ut.
Ha en trevlig helg i storstan och ni tajmade in det fina vårvädret riktig bra!

/Bloggolina

Tidsmästarinnan sa...

Vilka charmiga vänner du har fått :-)
Det ska bli tretton grader och sol här i Stockholm i helgen, ha det så gott och berätta sen vad du hittat på!

Kram!
Susanne

Speja sa...

Det låter verkligen härligt. Ha det riktigt bra!

CharmKatti sa...

Är det antikmässa?
Det har jag missat. Måste kolla upp det.

Jättehärliga statyer/vaser/urnor eller vad man ska kalla dom, förstår att dom var tvugna att följa med hem!

Anne sa...

Jag förstår att de tilltalade dig, de var annorlunda och vackra på ett oförklarligt sätt!

Hoppas du får det hälrigt i huvudstaden!

Kram Anne

Lallis - liv och leverne sa...

Förstår att du föll för dem. Urcharmiga:)
Kram Lallis