torsdag 16 april 2009

Vad händer idag då?

Fortfarande full rulle här. Hämtade hem en ny TV-bänk igår som jag skruvade ihop på kvällen. Lite gormande och tandagnissel blev det allt och trots noggrann läsning av instruktionspappret så hamnade delar fel väg så det blev att göra om och göra rätt. Ibland är det easypeacy att skruva ihop möbler men ibland blir det tokfel och då kan man inte annat än bli gaaaalen!
Nu står den iaf klar, fint blev det och jag kan luta mig tillbaka i soffan och njuta...

Vi har lovtider vad gäller läggdags och stiga-upp-tid och då makens bror med familj dök upp imorse (ja, somliga kanske skulle säga lunchtid..) lite tidigare än väntat stod jag fortfarande i nattlinne och rufsigt hår. Huset huller om buller efter gårdagens skruva-ihop-pass men det var nog mest jag som tänkte på det och mådde lite illa över att jag inte hann städa. Barnen lekte och badade i bubbelbadet som vi har på altanen och vi hann umgås, surra av oss lite och käka lunch tillsammans.

Det är även vår 7-årings första sova-borta-hos-kompis-natt och jag sitter här och väntar på att någon ska ringa och vilja hem... Det blir spännande att se hur det går!

1 kommentar:

m a r i a k o d e n sa...

Hoppas övernattningen gick bra!!
Hoppas du får en skön helg! Själv är jag ledig idag å jobbar i morgon. Avis på mig va? ;)
Ska på tjejmys ikvöll å börjar 6.45 i morgon. Kul va?
Måste även tillägga att du verkar vara superduktig på att fynda!

Vi ses!

Kram!!