torsdag 16 juli 2009

En riktig bakdag

Kanelbullar

Idag blev det en riktig bakdag. Bullarna hann bara ut ur ugnen innan de försvann i väntande småmagar... jaja, stora magar också.

När jag ändå var i farten blev det bröd bakat av grovt vetemjöl och kolasnittar också. Den fina blåa brickan inhandlade jag på lördagens loppisrunda. En nostalgibricka, nästan som mamma har hemma och som vi fick födelsedagsfrukost serverad på.


Brödet blev mumsigt värre och jag känner mig nu väldigt rik :)


Så, välkommen förbi på fika!


9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å vad det ser gott ut..älskar med att baka.
Kram Lotta

Elisabeth - anyhow.se sa...

Men du, nu har du gjort sådär fint - igen!
Din väld ser GOD ut! :)
My pleasure!

JOANNA sa...

så gott det ser ut=)

Flingan sa...

Mums, jag kommer!

Caroline sa...

Så otroligt gott det ser ut! :D

Anneli sa...

åh, så mumsigt...
jag tror säkert du kan lära dig att virka, det är inte sååå svårt, men har du en gång börjat så kan du inte sluta...ha virkat nästan jämt ända sen jag var barn...
kram
annelie

CharmKatti sa...

Jag har en likadan bricka....den gjorde jag i träslöjden nångång i högstadiet:-)

Fika, ja tack!

Maria sa...

Nu börjar det nästan kurra i min mage. Ser så gott ut.
Jag kan också känna mig rik när jag har frysen full med bakat eller bär.

promenader på landet sa...

Nybakta bullar, vad gott! Kram från Maria