fredag 24 juli 2009

Skrot eller?



Kära maken har nog ett av världens mest spännande jobb - tycker jag i alla fall :) Han jobbar nämligen på en "skrot". Tyvärr har han ingen blick för intressanta pinaler och så jobbar han inne på kontoret därför kan jag bara sucka över allt fint som jag förstår bara packas ihop till små skrotpaket.


Någon gång, då och då, är jag dock tvungen att åka dit och leta. Här kommer en visning av morgonens finfina skrotfynd!

Hittade inte en, utan FYRA tuffa 70-tals brickor a la Pat Albeck. Lite repiga men i gott bruksskick.


En fin form att kanske gjuta i eller bara titta på

Plåtkassaskrin som jag föll pladask för

Lampa i samma stil som den jag har i allrummet. Elen får nog bytas men annars hel och helrätt :)

Förstå vad folk kastar saker och förstå så mycket "skrot" jag skulle dra hem om jag jobbade på makens jobb ;)

-----------------
Vill du vinna något som inte hittats på skroten så klicka här :)

Ha en skön fredagkväll!



10 kommentarer:

Hanna sa...

Så mycket fint du har hittat.
En sådan potta i samma färger har jag, skulle aldrig göra mig av med den.
Hanna

Bea sa...

Fniss...förstår dig, hos mig lever vi "skilda världar" vad såna små fynd beträffar :)
Pottan är kanon!
Må gott! /Bea

promenader på landet sa...

Vilka jätteläckra brickor!! Vad spännande att få tillgång till en massa skrot, som inte är skrot utan roliga saker! Må så gott! Stor kram från Maria

Mia sa...

Sätt en hemtrevand eller anna krukväxt i den pottan - helläcker !!

Anki sa...

Pottan är döläcker...den skulle jag aldrig skiljas från, hihi...
Tänk att ha ett sånt jobb...vilken lycka!
Toppenfina grejer! Synd bara att karlarna inte ser sånt!

Ha en finfin helg! Kramis!

Anonym sa...

Kan tänka mig att gubben din kommer att få en hel del sakletare springandes på sitt jobb nu :-)
Toppen fina saker!
Kramisar Mita

Flingan sa...

Vilka många finsaker du har hittat!
De där brickorna hade gärna fått bo i ett skåp hemma hos mig :)
kram

CharmKatti sa...

Men gu...:-) Jag skulle hänga hos maken varje dag om han jobbade på en skrot!

Ingrid sa...

Vilka fina fynd, inte klokt av folk slänger helt enkelt!

~Livet i byn

Jenny sa...

Åh, vilken lyckost du är! Jag skulle dö för de där brickorna! Jag har en likadan fast turkos och det är min absoluta favorit :)