tisdag 28 oktober 2008

Aj, aj, aj!

Idag har jag varit hemma med femåringen som i leken & buset ramlade igår och slog i framtänderna. Fick riktigt ont och var otröstlig men så småningom gick det över och han fick i sig lite soppa på kvällen. Imorse vaknade han, grät och ville inte äta, så med en rejäl fläskläpp och blånad på tandköttet fick vi en tid hos tandläkaren som tittade, kände och tog röntgenbilder. Det gick inte att se om de permanenta tänderna tagit skada, vi fick en återbesökstid om tre månader och tips om att ringa försäkringsbolaget. Idag har han ätit lättuggad mat som melon, oliver och faktiskt gick en halv bulle ned oxå :-)


Gårdagen tillbringade jag i våran hall som behövde ett nytt lager färg på sponten. Fick även upp en dörrtapet till garaget. Tur att inte alla luftblåsor syns...


Fick också det efterlängtade julnumret av Allt i Hemmet igår. Somnade lycklig med tidningen i famnen och idag köpte jag nya glöggmuggar och lussebullar, hihi...




Flyttade för en tid sedan ut datorn från vårt sovrum (vårt bästa beslut nånsin) in till hallen som inte används om vi inte får besökare som aldrig hälsat på förut...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen hur cool var den där dörrtapeten då???? Va!!
VART har du hittat den??
http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

Läcker tapet! Kan man köpa lussekatter nu?!

Mycket fina muggar också.

Det är trist med tänder som slås i - jag hoppas att det gick bra.

Anonym sa...

lussekatter gud så gott!

♥ Fyra årstider sa...

Stakars liten hoppas han mår bättre. Längtar efter min jultidning ska komma.
Kram Lotta

Anonym sa...

Men vilken otur killen hade....min son ramlade när han var 2 år och slog IN tänderna (upp i tndköötet) och ahns permanenta tänder är skadade för alltid, så prata med försäkringbolaget om det händer samma för eran son. Vilken häftig tapet...
Du i morgon Torsdag har vi en massa kul och rabatter i butiken och även öppet till 20.00

Kram Pernilla