onsdag 8 oktober 2008

Blommor men inga bin!


På våran bro har jag höstat lite. Har planterat i två trälådor och en emaljhink. Vill hitta en riktigt fin lykta att ställa dit också men har inte hittat "den rätta" ännu.

Fyndade (silver)brickan på loppis i somras för 10 kr och igår hittade jag lite glittrigt trassel att dekorera med. Tyckte det blev riktigt sött!

Denna fåtölj har jag fått av min moster och har funderat om jag ska klä om den. Tror ju inte att det är något som jag ska ge mig på själv...det känns lite överkurs. Är det någon som har den erfarenheten?

3 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Tjenixen! vilken härlig blogg du har ;0) Jag har använt klisterlappar som jag har skrivit ut på med vanliga skrivaren. Strykbrädan va inte svår att klä om..jag tog ett gammalt lakan som jag la över sedan gnuggade jag runt kanten med en kolbit så att jag fick ett märke lika som brädan. Sedan rynkade jag tyget runtom (så att det blev som en badmössa…om du förstår vad jag menar hihi) och sydde på band som jag knöt under.
Kramsiar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

Hejsan
Vad roligt att du har börjat blogga, och vad kul att det blev bröllop "till slut!" Jag måste ju säga GRATTIS till er, och önska er lycka till.
Vad fint du har gjort på bron, gillar själv att pynta till det där, ser så trevligt ut när man kommer hem eller när det kommer gäster.

Nu ska jag fortsätta kika på din blogg.
Ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Aa, jag har ju två exakta kopior av din fåtölj! Mina kommer från farmors föräldrahem och när jag fick ta över dem lämnades de in för omklädning. Tog dock inte många år för mig att bli less det 90-talsmönstret så jag sydde nya överdag istället. Det var inte svårt. I två delar sydde jag det, fast det satt ihop, och sedan drog jag det över ryggen och hade gjort slejfar (stavas det så?) med knapp och knapphål runt de främre och bakre benen. Om du nu kan förstå min urdåliga förklaring... ?! :)

Blir lite sugen på att hämta fram dem nu när jag ser dina. Jag skulle ju kunna byta överdrag igen. Om jag ids.

Ha det gott och kram!