lördag 14 mars 2009

Brastartmüsli!


Så fantastiskt roligt och fiffinurligt! Via Saltåkvarn kan du beställa din helt egna müsli med en superfin plåtburk till. Du väljer bland 60 ekologiska ingredienser och blandar precis som du vill, du får tom döpa din egna blandning.


Min blandning gick på 120 riksdaler, inklusive plåtburk och porto. Lite dyrt kan tyckas men ack så roligt!


Igår var jag på firmafest med Körslaget-tema. Sju peppade lag framförde de mest kreativa och skönsjungande (eh...) bidragen. Juryn fick ett tufft jobb men när diverse fjäsk och mutor poängbedömts så gick det gula laget till seger. Ja, det var ju förståss mitt lag! Champagnesprut och det vinnande bidraget framfördes återigen till publikens jubel. Jag kände mig som en riktigt rock-star och trodde nästan det skulle bli autografskrivning efteråt men det kanske var att ta i...
Hur som helst, en rolig kväll, god mat och hyffsat tidig hemkomst.

---------------
Dagens glada:
Yngsta sonen som väcker mig på
morgonen med orden:
Du är som en ängel mamma!

7 kommentarer:

Tant Janet sa...

Underbart att vakna till de orden antar jag!

Jättefin burk, en sån vill jag också ha. Ha en bra helg!

Anonym sa...

Barn är underbara :)

hem ljuva hem- helena sa...

Jag var också nära att beställa min egen musli från Saltå kvarn för några veckor sedan, men så snålade jag ur och ångrade mig i sista stund. Kanske en annan gång? Är verkligen en stor musli-lover så jag borde faktiskt unna mig detta!
Så underbart att vakna till så fina ord förresten!
Kram!

Mamma C sa...

Vilken kul grej med muslin. Måste kolla deas sida. För det är väl där man beställer va?. Vilken lycka att vakna till dom orden.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Du VAR värsta rockbruden igår!!
Ni var skitbra!!
Kommer på mig själv att sitta å nynna: SUMMER OF SIXTIENINE!!!...oh, yeah....
Kom i håg att maila mig din adress nån gång: mariakoden snabel-a hotmail.com
Nu ska jag lägga mig, ska upp tidigt på innebandy i morgon!

Kram å gonatt!!

Anonym sa...

Jättefin burk och att det är ekologisgt gör det ju desto bättre! Man kanske skulle slå till?

Anonym sa...

Grattis. Det lät ju kul att få vara med om något sådant. Och jag håller med dig om att den där m (var tusan är prickarna?)usliburken ser härlig ut.