tisdag 17 mars 2009

Hur gör ni?


En liten undran till alla som gör så fina bildkollage med text och ritade bilder. Vad använder ni för program? Vissa som lägger in recept kan få det att se ut som det är skrivet i ett anteckningsblock. Roliga detaljer mm mm. Hur GÖR man??? Jag tänkte få pimpa min blogg:-)


Jag funderar på att köpa ett Wacom ritbord. Någon som har erfarenhet av det eller något annat ritbord?
Nu ska jag rusa iväg till skolan. Idag blir det faktiskt att måla med snabbkaffe. Tar med mig kameran och kanske fastnar något av konstverken på bild.
Tjingeling!

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tillhör inte de som brukar göra collage till bloggen. Nuförtiden.Fråga mig inte varför
Men däremot så har jag hållt på mycket med grafik och gjort många collage under åren.
Jag använder helst Photoshop eller PaintShopPro.
:)
Kram Lallis

Katinka sa...

Picnik.com är också ganska kul och lätt!

CharmKatti sa...

Ja, jag använder ju photoshop som du kankse förstår:-) Men å andra sidan har jag inte mycket till collage på min blogg....

Maria sa...

JAg har använt mig av www.scrapblog.com som är en gratis scrapgrej på nätet. Då kan man ha ex anteckningsblock som bakgrund.

Anonym sa...

Vilka bra tips du håvade hem här. Jag är nyfiken på kaffemåleriet. Det måste du visa upp.

Anonym sa...

Jag använder mig av PS och tar hem fria digiscrap grejjor tex block osv från nätet. Hur kul som helst..sök på digiscrap så kommer du hitta massor av grejjer.
Lycka till Kram kram