torsdag 12 mars 2009

Kan själv!

Tänkte att jag skulle visa något som jag gjort på skolan i veckan. Blir lite nervös bara av själva tanken, jag menar, jag är absolut inget proffs men jag ska ju inte heller få något betyg :-)
Det är lätt att tänka att man är dålig eller inte målar nog bra, det är verkligen något jag måste jobba med.
På skolan har vi precis avslutat vår formperiod och nu har vi valfritt framtill avslutningen.
Då blir det utställning i Krokodils lokaler och jag valt att jobba med akryl tills dess.





Här fick vi i uppgift att måla Buddha. Min Buddha tar en skön flygtur i sin morgonrock.



Idag har jag varit på jobbet för att öva lite körsång. Imorgon är det fest á la körslaget och vårat gäng ska sjunga Summer of 69. Jag tror och hoppas att det kommer att bli en riktigt rolig fest!
Dagens glada:
Sjunga i kör är ju sjukt roligt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilka söta målningar :D gillar verkligen den med buddha, jätte skön :) Blommorna var härliga de med.
Kul att du gillar mina robotar :D

segsliten sa...

Sköna målningar! Angående förra inlägget...jag vet inte hur ofta jag får utbrott mot datorn, men jag anser att det är för ofta. Har ofta skrivit elaka inlägg, för att baktala datorn, och gnälla av mig lite.
Kram ☺

Anonym sa...

De är ju helsköna! Gillar din stil. De kan du vara stolt över. Och jag tyckte att de var roliga att få se.
Ha en fin helg.

Tant Janet sa...

Jättefina och härliga målningar! Fin hemsida!

hem ljuva hem- helena sa...

Dina målningar är ju jättesnygga!!
Fortsätt i den stilen.
Ha en skön helg!
Kram Helena

Anonym sa...

Så fantastiskt snygga målningar du gjort! Tack för att vi fick en liten "tjuvtitt" redan nu. Jag kommer absolut att besöka utställningen senare, det skulle vara roligt att veta när det blir. Vi har en trumpetspelning där om två veckor... ? :)

Grattis till kör-vinsten! Med tanke på hur påhittig bankfesten låter att ha varit kan man ju nästan tro att festkommitén återuppstått?! :)

Kram på dig!

Maria sa...

Kul att se dina målningar också!
Vad går du för någon skola?