onsdag 4 mars 2009

Sov du lilla videung...




Längtar efter sommar och sol men efter en skön vinterdag som denna så gläds jag nu åt den stundande vårvintern här i norr. Mycket snö - javisst, men härliga promenader efter skoterspåret som går precis bakom huset, porlande ån och solen som börjar värma är helt okej det också!

Växthuset får vara ifred ett tag till. Kanske några frön får börja gro inomhus så småningom. På tal om inomhus så har yngsta sonens rum fått ny färg på väggarna idag och lite nytt ska monteras upp. Färgerna blir samma som i storebrors rum och bättre kan det väl inte bli? Inatt får dessutom bröderna campera ihop i samma rum och fnisset därifrån tystnade för bara en liten stund sedan...


---------------
Dagens glada:
Timmar ute i solen med grillade hamburgare

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga glada bilder! Här i söder finns bara små snöfläckar kvar. Det är besvärligt att åka pulka nu för tiden.

Anonym sa...

Hej syster yster, du är sååå kreativ, hur hinner du???
Har iaf inhandlat lite pirater till din son...ja att ha på väggen :-)kanske bäst att skicka dom nu när det redan är färdigmålat.
Kramisar Mita

CharmKatti sa...

Vilka fina bilder!
Känner mig lite glad över att jag ser mer av mitt växthus än av ditt. Men å andra sidan är det fullt av utemöbler och cyklar...

Och kul att vi har jämngamla barn!
Och humöret hos min 5åring är sådär lagom kul för stunden, eller det har varit så här i mer än ett halvår nu. Men,men, hoppas det går lättare när det blir lite vår och sommar.
kram på dig!

Anonym sa...

Hej tillbaka!!! Kul att du hälsade på och givetvis blev jag nyfiken på dig... och jag vet oxå vem du är... haha
Jätte härliga bilder du har tagit. Jag är så vårsugen nu så jag håller på att kollavippa... men ikväll blir det iaf Nimbys värld med småtjejerna. tjohoo för fredag!!!
Kram

Ingela la la sa...

Vilka härliga vinterbilder du visar. Jag skulle gärna ha ett växthus..
Hoppas du får en bra helg!
Kram INgela