söndag 22 mars 2009

Vår utehelg

I helgen har vi haft en riktig utehelg med hela familjen. Strålande sol, många plusgrader och vi har inte haft mage att stanna inne en sekund. Nu har hela familjen (förutom minstingen) utrustats med slalomskidor och igår åkte vi till backen för att träna lite. Knöktjockt i backen då Piteenergi bjöd på allt under lördagen så kön till liftarna ringlade sig likt en ändlös boaorm.
Jag som inte stått på skidor på 20 år försökte locka med mig barnen till barnbacken och efter några suck och stön lyckades jag. Med skräckfylld förtjusning plogade jag mig nedför backen och två korta åk senare skrek mina benhinnor av kramp. Jag har totalt glömt bort hur jobbigt det är att åka slalom!

Idag åkte vi iväg igen och de stora backarna skulle besegras. Bland det värsta jag vet är att åka lift och tror ni inte att jag åker rakt in i en pelare första turen. Med stor övertalning från resten av familjen så blev det faktiskt ganska många åk till!

Så nu är vi fem rosiga-om-kinderna och trötta familjemedlemmar som lär sova sött i natt :-)

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vad härligt med en utehelg och skidåkning!
Jag är så glad för att snön äntligen börjar försvinna:-)

Gårdsromantik sa...

Tack och lov behöver jag inte tvinga mig upp i backen nåt mer!!

Barnen är stora nu.

Är både höjd och farträdd.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Hälsningar Maud

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter hur härligt som helst:)
kram Lallis

Anonym sa...

Heja dig! Vad kul. Och vad orättvist med snö och backar. Fast jag har sol här i alla fall. Just nu. Ha det fint.