tisdag 31 mars 2009

Vår på gång...





När det snöar ute får man ta in våren. Nu blommar tulpaner, våreld och krysantemum i köket. Tänk vad glad man blir av blommor. Ja, jag fick minsann köpa dom själv för maken har visst fortfarande inte förstått att det ger billiga poäng...


Brukar också tycka det är roligt att plantera egna sommarblommor och kryddor men det har jag inte hunnit med ännu. Förrådet har nämligen låtit sig överbelamras med kläder, kartonger och möbler och det verkar inte ha någon avsikt att städa sig självt. Jag får nog gå ut och ryta till lite... eller kanske skulle man skaffa en hustomte... En så´n där som inte har tummen mitt i handen, utan tar tag i saker på en gång och är så där härligt klämkäck. Låter nästan som Martin Timell. Undrar om han vill komma hit?

4 kommentarer:

Lina sa...

Men du, det ser ut att blomma fint hos dig också;) Hoppas dina pelargonior överlevde då!
/Lina

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det härligt..imorgon ska vi grilla på min förskola.
Kram Lotta

Speja sa...

Vi har ju en gårdstomte, fast han hör dåligt, så det hjälper inte att ryta. Och han är lite sur på oss så han kanske gärna flyttar till er...

indira sa...

Åh vilka fina tulpaner! mAN BLIR SÅ GLAD AV BLOMMOR!