torsdag 26 mars 2009

Keramik








På skolan har vi fått även fått prova att arbeta med lera. Jag blir nog aldrig någon keramiker, dreja är nog det klurigaste jag gjort. Men kavla och forma är lite lättare och några saker blev jag lite mer nöjd med.
Idag har jag börjat måla vårat vardagsrumsbord. Det har stått på agendan en lång tid men nu är jag på G. När det är färdigt väntar både kökssoffan och ett skåp på lite färg. Jag har miljoners med saker jag har tänkt göra men de har ofta en tendens att stanna där - på idéstadiet. Men nu ska jag smida medan järnet är varmt - synd bara att det finns sådant som Torktid.

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Väldigt fina tycker jag. Gillade alltihopa!

Men när hinner du göra allt det här, som att måla, gå på kurs osv...
Jag är glad att jag hinner lägga mig på kvällarna....

Camilla Strand sa...

Det där med att ha en massa idéer som aldrig blir annat än idéer känner jag igen. Om man hade tid och pengar...

Bloggolina sa...

Otroligt fina alster! Jag vill oxå börja skolan!!

Cattis sa...

Dom är ju jättefina! Har också gått på keramik kurser och det är jättekul! Sen om det blev som det blev hahaha..men jag har faktiskt en ängel som hänger i fönstret som jag har gjort. Kanske jag ska fota den och visa i min blogg.

Kram!

Sofie sa...

Vad duktig och kreativ du är! Fina skapelser :) Låter som en riktigt rolig kurs du går! Trevlig helg!

Anonym sa...

Oj vännen om jag bara hade din ork :) Blir inspirerad men är dock för trött för att orka göra annat än att köpa en vårig tulpan bukett. Nu börjar det bli tungt för ryggen. Magen växer och växer.

Trevlig helg
Kram
Lina