tisdag 10 mars 2009

Hur arg kan man bli på en skala?


Jag önskar det gick att mäta hur mycket energi som går åt att vara irriterad på datorn. Denna icke-levande varelse som kan få en att skaka av vrede. Ibland känns det som att datorn gör det med flit. Elakt flinar åt mig och får mig till ett nervsammanbrott. Min dotter skrattar åt mig när jag härmar datorn (ja, som jag tror att den låter) när den testar mig med diverse upphängningar, slöa reaktioner och icke-kontakt-med-servern. Tror nästan att det kan kallas tortyr!


Är det någon annan som har en dator med maffiafasoner hemma?

8 kommentarer:

Sofie sa...

Visst är det lite märkligt att man kan bli så arg på ett egentligen dött ting! Ibland kan jag också tycka att datorn jäklas bara för att man för tillfället är lite stressad eller irriterad... eller när man skrivit ett långt blogginlägg/ en kommentar och Internet hänger sig och man får skriva om allt från början. Tålamodsprövande :) Kram!

CharmKatti sa...

:-)
Nähä, hemma är det jag som är maffian!

Camilla Strand sa...

Har hänt att jag skrivit en uppsats, nästan klart, när datorn helt sonika behagar stänga av. Naturligtvis hade jag inte sparat.
Jag är övertygad om att datorn skrattade åt mig.

Ingela la la sa...

Det är så tråkigt när det strular. Jag blir irriterad bara det tar lite för lång tid =)
Tiramisu lät och såg väldigt gott ut!
Kram Ingela

Anonym sa...

Inte maffiafasoner kanske. Den är mer retlig och trögtänkt. Och hör dåligt. Det hjälper inte alls när man skriker åt den.

Anonym sa...

Kära syster yster, vart har du "Dagens glada" idag ??? :-)
Vet precis hur du känner dig, och inte hjälper det att hamra på tangentbordet heller ;-)
Kram Mita

Anonym sa...

Nej det är sällan, eftersom det som händer oftast beror på mig *s* - det är klart det är inte kul när den låser sig, men om jag rensade bort onödigt tjafs då och då skulle det inte hända...

Anonym sa...

Halå! Jo man kan å får bli arg på datorn! Det blir jag ständigt å jämt.....=(

Sitter å tränar på "våran" låt....(körslaget)
Hamnade på andra massa roliga låtar!

Det kommer att bli så kul!!!

Vi ses då!!

Kram å gonatt!!